Mándok Város Önkormányzata

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Szociális rendelet egységes szerkezetben

E-mail Nyomtatás PDF

MÁNDOK VÁROS ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISEL?-TESTÜLETÉNEK

A szociális törvény végrehajtásával kapcsolatos helyi szabályokról szóló többszörösen módosított 5/1993./V. 24./ ÖKT. számú rendeletének módosítására 

Mándok Város Önkormányzati Képvisel?-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben biztosított jogkörében eljárva a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló korábbi helyi szabályozást felülvizsgálva és aktualizálva az alábbi rendeletet alkotja:   

1. §.                                                     

A rendelet célja 

E rendelet célja, hogy az önkormányzat közigazgatási területén belül – a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló többször módosított 1993. évi III. tv-ben megállapított – az önkormányzat által pénzben és természetben biztosított – szociális ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, illetve azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit szabályozza. 

2. §. 

A rendelet hatálya 

/1/ A rendelet területi hatálya Mándok város közigazgatási területére terjed ki. 

/2/ A rendelet személyi hatálya kiterjed Mándok önkormányzat területén él? magyar állampolgárságú vagy állandó tartózkodásra jogosító személyi igazolvánnyal rendelkez? bevándorolt, illetve a letelepedési engedéllyel rendelkez? személyekre és a magyar hatóságok által menekültként elismert személyekre. 

/3/ A rendelet hatálya a Szt. 7. §. /1/ bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a rendelet /2/ bekezdésben foglaltakon túlmen?en kiterjed az Európai Szociális Kartát meger?sít? országoknak a külföldiek beutazásáról, magyarországi tartózkodásáról és bevándorlásáról szóló 1993. évi LXXXVI. törvény rendelkezései szerint jogszer?en Magyarországon tartózkodó állampolgáraira is. 

/4/ A rendelet hatálya a Szt. 32/ B. /1/ bekezdésében meghatározott id?skorúak járadéka és a 41. §. /1/ bekezdésében meghatározott ápolási díj tekintetében kiterjed az Európai Gazdasági Térség állampolgárára és – a szt-ben meghatározott feltételek mellett - a harmadik államból származó hozzátartozójára. 

/5/ A rendelet hatálya kiterjed a szociális törvény 3. §. /3/ bekezdésében meghatározott személyekre. 

3. §. 

Eljárási rendelkezések 

/1/ Az önkormányzati hatáskörbe tartozó szociális ellátásokra jogosultság elbírálásához a támogatást kérelmez? - amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik - az e rendelet melléklete szerinti kérelem nyomtatványt és jövedelem-nyilatkozatot köteles használni. A jövedelem-nyilatkozatban feltüntetett jövedelmekr?l a típusnak megfelel? igazolást /nyugdíjszelvény, munkáltatói igazolás, szerz?dés stb./ a nyilatkozathoz csatolni kell. 

/2/ Amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik, a jövedelemszámításnál irányadó id?szak a havonta rendszeresen mérhet? jövedelmeknél a kérelem benyújtását megel?z? 1 hónap, egyéb jövedelmeknél 1 év. 

/3/ A kérelmet a Polgármesteri Hivatalban, illetve a személyes gondoskodást nyújtó ellátások esetében a Szociális Központ Vezet?jének /a továbbiakban: intézményvezet?/ kell benyújtani. 

/4/ A pénzbeli ellátás kifizetése történhet a pénztárból történ? felvétellel, illetve a jogosult nyilatkozata alapján folyószámlára történ? átutalással. 

/5/ Az önkormányzat a hatáskörébe tartozó pénzbeli ellátások megállapításánál, folyósításánál és ellen?rzésénél a szociális törvény és végrehajtási rendeleteiben foglalt szabályok szerint jár el.                                       

4. §. 

Pénzbeli és természetbeni ellátások 

Ápolási díj 

/1/ Ápolási díj - az egyéb feltételek fennállása mellett - csak az ápolást ellátó mándoki lakos részére állapítható meg. 

/2/ A szociális törvény 41-43. /A/ §-it az önkormányzat változtatás nélkül alkalmazza. 

/3/ A szt. 43/B. §. /1/ bekezdése szerint - 18 életévét betöltött tartósan beteg személy gondozását végz? hozzátartozó részére az önkormányzat ápolási díjat akkor állapít meg a törvényi feltételek meglétén túl, ha:

- a családban az 1 f?re jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át, 

- nincs más hozzátartozó, aki az ápolást elláthatná,

- az ápolt és az ápoló nem kötöttek eltartási, életjáradéki vagy öröklési szerz?dést,

- az ápolás házi szociális gondozás keretében nem biztosítható. 

/4/ Az ápolási díj a kérelem benyújtásának napjától kerül megállapításra, összege az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 80 %-a.  

/5 / Az ápolást végz? személy ápolási díjra való jogosultságát a szociális törvény alapján meg kell szüntetni akkor, ha az ápolást végz? személy a kötelezettségét nem teljesíti. 

/6/ Akkor nem teljesíti az ápolást végz? személy az ápolási kötelezettségét, ha több egymást követ? napon nem gondoskodik:

- az ápolt személy alapvet? gondozási, ápolási igényeinek kielégítésér?l, különösen megfelel? – legalább napi egyszeri meleg – étel biztosításáról, gyógyszereihez való hozzájutásáról- egyéb alap ápolási feladatok ellátásáról

- az ellátott és lakókörnyezete megfelel? higiénés körülmények biztosításáról

-  esetleges veszélyhelyzetek kialakulásának megel?zésér?l. 

/7/ Az ápolást végz? személy ápolási kötelezettségének teljesítését a Szociális Központ házi szociális gondozást végz? dolgozói félévente ellen?rzik, és az ellen?rzés tapasztalatairól az intézmény tájékoztatja a hivatalt. 

/8/ Az ápolási díj havi összege a más rendszeres pénzellátásban részesül? jogosult esetén a /4/ bekezdés szerint összegnek és a jogosult részére folyósított ellátás havi összegének a különbözete.

5. §.                                                           

Átmeneti segély 

/1/ Az átmeneti segély természetben és pénzben állapítható meg: 

a./ alkalmi jelleggel megállapítható:

- gyógyszertámogatásként, illetve az egészségbiztosítás által nem vagy csak részben támogatott egészségügyi szolgáltatás díjaként egyedi mérlegelés alapján, amennyiben azok költsége legalább 2.000 Ft. A segély fels? határa éves szinten nem haladhatja meg a méltányosság címén kiadott közgyógyellátási igazolványért térítend? összeg másfélszeresét.

- élelmiszer és ruházat pótlására, évi 10.000 Ft-ig,

- gyermekintézményekben fizetend? élelmezési térítési díj átvállalásaként összeghatártól függetlenül,

- büntetés-végrehajtási intézetb?l szabadultnak, szabadulásakor 5,000 Ft-ig,

- elemi csapás esetén az okozott kár helyreállítására évi 20,000 Ft-ig,

- elemi csapás által okozott olyan mérték? kár esetén, amikor a lakhatás elemi feltételeit kell helyreállítani,

- összeghatárra tekintet nélkül adható támogatás pénzben /vissza nem térítend? támogatás, albérleti hozzájárulás címén/ vagy természetben /épít?anyag vásárlás, üres lakás megvásárlása és önkormányzati bérlakásként történ? biztosítása, stb./,

- nem adható támogatás

- ha a kérelmez?nek vagy együtt költöz? családtagjainak az érintett ingatlanon túl lakástulajdona van

- támogatás csak azon károk helyreállításához állapítható meg, melyek megtérítésére a biztosítók nem kötelesek 

b./ havi rendszerességgel:

- jövedelemkiegészít? támogatásként a mindenkori nyugdíjminimum 40 %-ában. 

/2/ Egy naptári éven belül egy személy /család/ legfeljebb évi egy alkalommal kaphat átmeneti segélyt, amennyiben az önkormányzattól rendszeres ellátásban - ápolási díj, rendszeres szociális segély, id?skorúak járadéka, méltányossági közgyógyellátás – részesül. 

Lakásfenntartási támogatás 

6/A §. Lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás. A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújt: 

a./ A szociális törvény 38. §. /2/ - /4/, /6/ - /8/ bekezdéseiben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak /a továbbiakban normatív lakásfenntartási támogatás/, 

b./ önálló ellátásként e rendelet 6/B. §-ában meghatározott feltételek szerinti jogosultnak /a továbbiakban: helyi lakásfenntartási támogatás/. 

6/B. §. /1/ Helyi lakásfenntartási támogatásra az a személy jogosult, akinek a háztartásában az 1 f?re számított havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 201 %-át és a lakásfenntartás elismert havi költsége a háztartás havi összjövedelmének 30 %-át eléri. 

/2/ A lakásfenntartás elismert havi költsége az e rendeletben elismert lakásnagyság és az egy m2-re jutó elismert havi költség szorzata.                                         

/3/ Az egy négyzetméterre elismert havi költségösszeg megegyezik a normatív lakásfenntartási támogatásnál meghatározott egy négyzetméterre jutó havi költséggel. 

/4/ A helyi lakásfenntartási támogatás esetében elismert lakásnagyság:

a./ ha a háztartásban egy személy lakik: 35  m2,

b./ ha a háztartásban két személy lakik: 45 m2,

c./ ha a háztartásban három személy lakik: 55  m2,

d./ ha a háztartásban négy személy lakik: 65 m2,

e./ ha négynél több személy lakik, minden további személy után 5 - 5 m2, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága. A lakásnagyságot a kérelmez? építési, használatbavételi engedéllyel, engedélyezési tervvel, illetve bármilyen okirattal igazolhatja, amelyb?l egyértelm?en megállapítható a lakásnagyság. Amennyiben egyik igazolás sem áll rendelkezésre, úgy a kérelmez? anyagi, büntet?jogi nyilatkozattal is igazolhatja a lakásnagyságot. 

/5/ A helyi lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege 2.500 Ft, melynek megállapítása 6 hónapra történik. 

/6/ A helyi lakásfenntartási támogatás iránti kérelmet folyamatosan lehet benyújtani a Polgármesteri Hivatalban az erre rendszeresített nyomtatványon. 

/7/ A kérelmez?nek nyilatkoznia kell a lakás nagyságáról, a háztartásban együtt él?k számáról.                                                    

Csatolni kell annak a közüzemi szolgáltatónak a számláját, amelyikhez a támogatás átutalását kéri. 

/8/ A normatív és a helyi lakásfenntartási támogatás megállapítható természetben és pénzben is. A természetben megállapított támogatást minden hó 10. napjáig szolgáltató részére kell átutalni. 

7. §.  

Temetési segély 

/1/ Temetési segélyben részesíthet? az a kérelmez?, - a jövedelmi és vagyoni helyzetére tekintet nélkül - aki a meghalt személy eltemettetésér?l gondoskodik. 

/2/ A segély összege 10.000 Ft 

8. §.   

Köztemetés 

/1/ A szociális törvény 48. §-ában foglaltak szerint kell eljárni. 

/2/ Az önkormányzat az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítése alól nem mentesíti.

9. §. 

Közgyógyellátás

 /1/ Közgyógyellátásra való jogosultságot állapíthat meg 2006. július 1. napjától a jegyz?, azon rászoruló személynek, akinek családjában az 1 f?re es? jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedül él? esetén a 250 %-át, és a havi rendszeres gyógyító ellátás költségeinek mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át eléri. 

/2/ Egy családban csak egy f? rendelkezhet méltányossági alapon kiadott közgyógyellátási igazolvánnyal. 

10. §. 

Rendszeres szociális segély 

/1/ A rendszeres szociális segély iránti kérelmek elbírálásánál a szociális törvény 37/A – 37/G. §-ai szerint kell eljárni. 

/2/ Az aktív korú nem foglalkoztatott személy a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként együttm?ködésre köteles, melynek keretében 

a./ az együttm?ködésre kijelölt szervnél nyilvántartásba veteti magát, és

b./ a beilleszkedést segít? programról írásban megállapodik,

c./ teljesíti a beilleszkedést segít? programban foglaltakat. 

/3/ Az önkormányzat az együttm?ködés intézményi feltételeir?l a Szociális Központ útján gondoskodik. 

/4/ A beilleszkedést segít? program a rendszeres szociális segélyben részesül? személy szociális helyzetéhez és mentális állapotához igazodva a kötelez?kre terjedhet ki:

a./ együttm?ködésre kijelölt szervvel való kapcsolattartásra,

b./ a nem foglalkoztatott személy számára el?írt egyéni képességeket fejleszt? vagy az életmódot formáló foglalkozáson, tanácsadáson, illetve a munkavégzésre történ? felkészülési programban való részvételre,

c./ a felajánlott és az iskolai végzettségének megfelel? oktatásban, képzésben történ? részvételre, különösen az általános iskolai végzettség és az els? szakképesítés megszerzése,

d./ a felajánlott és számára megfelel? munkalehet?ség elfogadására,

e./ a munkaügyi központnál álláskeres?ként történ? nyilvántartásba vételre és az elhelyezkedés érdekében a munkaügyi központtal való együttm?ködésre. Az együttm?ködés eljárási szabályai 

/5/ Az önkormányzat hivatala a kérelmez?t tájékoztatja:- a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeir?l, és- az együttm?ködésre kijelölt szerv megnevezésér?l. 

/6/ A rendszeres szociális segély megállapításáról szóló határozatot a hivatal megküldi a Szociális Központnak. 

/7/ A nem foglalkoztatott személy a határozat joger?re emelkedését követ? 15 napon belül köteles a Szociális Központnál megjelenni és nyilvántartásba vetetni magát. 

/8/ Ha a segélyezett nem tesz eleget a /7/ bekezdésben meghatározott kötelezettségének a Szociális Központ 10 munkanapon belül írásban felszólítja a segélyezettet a nyilvántartásba vételi kötelezettség teljesítésére. Ha a felszólítás kézhezvételét?l számított 10 napon belül sem tesz eleget e kötelezettségének, úgy a Gondozási Központ – minden hó 25. napjáig – írásban tájékoztatja e tényr?l a hivatalt. 

/9/ A Szociális Központ a nyilvántartásba vételkor tájékoztatja a segélyezettet az együttm?ködési kötelezettség feltételeként el?írt beilleszkedési program elkészítésének menetér?l, típusairól és az együttm?ködés eljárási szabályiról. 

/10/ A Gondozási Központ a segélyezett nyilvántartásba vételét?l számított 60 napon belül a nem foglalkoztatott személy bevonásával, valamint a munkaügyi központ közrem?ködésével kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó beilleszkedést el?segít? programot, és arról a segélyben részesül? személlyel írásban megállapodást köt. Folyamatosan kapcsolatot tart a nem foglalkoztatott személlyel és háromhavonta személyes találkozás útján figyelemmel kíséri a beilleszkedést el?segít? programban foglaltak betartását.                                            

/11/ A beilleszkedést segít? programok típusai:

a./ kapcsolattartás a Gondozási Központtal,

b./ a segélyezett és családja önfenntartó képességének szinten tartása és fejlesztése érdekében egyéni képességeket fejleszt?, életmódot formáló foglalkozáson, tanácsadáson való részvétel,

c./ problémák kezelésére, feltárására megoldást bemutató el?adások szervezése,

d./ csoportfoglalkozások a személyiség negatív tendenciáinak megállapítására és az egyén munkaer?-piaci helyzetének javítására,

e./ munkavégzésre /közhasznú, közmunka, közcélú munka stb./ történ? felkészülési programban való részvétel

f./ munkalehet?ség felajánlása, állásinformációs források felkutatása, munkáltatókkal kapcsolat felvétel, közvetít?i feladatok ellátása a munkaügyi központ és a segélyezettek között,

g./ képzéssel, átképzéssel, továbbtanulással kapcsolatos tanácsadás,

h./ információs szolgáltatás: pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekvédelmi ellátásokról, családtámogatási ellátásokról,

i./ jogi, munkaügyi, pszichológiai, pedagógiai, egészségügyi tanácsadások megszervezése. 

/12/ A beilleszkedést segít? programról kötött megállapodásnak tartalmaznia kell:

- a program tartalmát,

- a programban meghatározott tevékenységek, magatartások teljesítésének leírását, úgy hogy abból egyértelm? legyen, hogy a kötelezettség teljesítése mikor valósul meg

- azokat az eseteket, körülményeket, melyek miatt a megállapodás nem teljesítése az együttm?ködési kötelezettség megszegését jelenti. 

/13/ A Szociális Központ köteles írásban jelezni a hivatalnak amennyiben a segélyezett a beilleszkedést segít? programról kötött megállapodásban meghatározottakat nem teljesíti 

/14/ Az együttm?ködési kötelezettség megszegésének min?sül, ha:

- a segélyezett nem jelenik meg határid?re a Szociális Központnál és nem veteti magát nyilvántartásba,

- súlyos megszegésnek min?sül, ha: nem teljesíti a beilleszkedési programban foglaltakat, ill. a Munkaügyi Központtal nem teljesíti együttm?ködési kötelezettségét. 

/15/ Az együttm?ködési kötelezettség megszegése esetén a jogosult részére 3 hónapig 25 %-al csökkentett összegben kell folyósítani az ellátást. Amennyiben ez id? alatt az együttm?ködési kötelezettségét teljesíti, tovább kell folyósítani részére a teljes összeg? ellátást.Ha nem teljesíti, illetve az együttm?ködési kötelezettségét súlyosan megszegi, akkor a részére megállapított ellátást meg kell szüntetni. 

 /16/ A rendszeres szociális segély természetbeni szociális ellátásként is nyújtható, amennyiben családban védelembe vett gyermek él, gyermekenként a segély 15 %-a, összesen a segély 50 %-a. 

/17/ A rendszeres szociális segély természetbeni ellátásként történ? nyújtására a Szociális Központ javaslata alapján kerülhet sor, valamint az intézmény bonyolítja le a természetbeni ellátással kapcsolatos teend?ket. 

/18/ Természetbeni ellátásként a rendszeres szociális segély els?sorban intézményi térítési díj kifizetésére, tanszer, ruhanem? vásárlására fordítható.  

11. §. 

Id?skorúak járadéka

 /1/ Az id?skorúak járadékának megállapításánál a szociális törvény 32/B és 32/C §-aiban foglaltak szerint kell eljárni. 

11/A. §. 

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások 

Az önkormányzat a szociális törvény 86 §-ban foglaltak alapján az alábbi személyes gondoskodást nyújtó alap és szakosított ellátási formákat biztosítja: 

a./ alapellátás:

- szociális étkeztetés,

- házi segítségnyújtás,

- jelz?rendszeres házi segítségnyújtás,

- nappali ellátás,

- támogató szolgálat,

- családsegítés, 

b./ szakosított ellátás:

- ápolást, gondozást nyújtó intézmény. 

Az ellátások igénybevétele önkéntes. A kérelmekr?l az intézményvezet? dönt. Az ellátásokért – a családsegítést kivéve – térítési díjat kell fizetni, melyre vonatkozóan az önkormányzat külön rendeletet alkotott.

Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezet? és az igényl?s illetve törvényes képvisel?je megállapodást köt a törvényben meghatározott tartalommal          

Szociális étkeztetés

 /1/ Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetésér?l kell gondoskodni, akik azt önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani. 

/2/ A szociális étkeztetést els?sorban azon kérelmez?k részére kell biztosítani, aki:

- 65 életévüket betöltötték,

- egészségügyi állapotuk,

- fogyatékosságuk,

- pszichiátriai illetve szenvedélybetegségük,

- lakáshelyzetük,

- egyedülállóságuk,

- nem foglalkoztatottságuk,

- hajléktalanságuk indokolja. 

/3/ Az önkormányzat az ellátást a Szociális Központ útján biztosítja.     

11/B. §. 

Házi segítségnyújtás

Jelz?rendszeres házi segítségnyújtás 

/1/ Házi segítség nyújtás keretében kell gondoskodni azokról az id?skorú személyekr?l, akik otthonukban önmaguk ellátására saját er?b?l nem képesek és róluk nem gondoskodnak. 

/2/ A házi segítségnyújtás kiegészít? szolgáltatása a jelz?rendszeres házi segítségnyújtás, mely a saját otthonukban él?, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelel? használatára képes id?skorú fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerül? krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.  

/3/ Az önkormányzat a házi segítségnyújtás körébe tartozó feladatokat intézményfenntartó társulás keretében a Kistérségi Szociális és Gyermekjóléti Társulás /Mándok, Pet?fi u. 23./ útján látja el.  

/4/ A jelz?rendszeres házi segítség nyújtás feladatait a Kistérségi Szociális Szolgálat /Kisvárda, Szent L. u. 54./ intézményi társulás útján látja el.  

11/C. §. 

Családsegítés 

/1/ Az önkormányzat a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítséget igényl? személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezet? okok megel?zésére, krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség meg?rzése céljából nyújt családsegít? szolgáltatást. 

/2/ A családsegítés körébe tartozó feladatait a Kistérségi Szociális és Gyermekjóléti Tárulás /Mándok, Pet?fi u. 23./ útján látja el. 

/3/ A családsegítés szolgáltatás térítésmentes. Az ellátás igénybevétele során nem kell megállapodást kötni az ellátást igénybe vev?vel.  

11/D. §.              

Támogató szolgáltatás 

/1/ Az önkormányzat támogató szolgáltatást m?ködtet a fogyatékos személyek lakókörnyezetben történ? ellátása, - els?sorban a lakáson kívüli közszolgáltatások elérésének segítése, valamint életvitelük önállóságának meg?rzése mellett a lakáson belüli speciális segítségnyújtás biztosításával. 

/2/ Az ellátás megállapítás során az önkormányzat a szociális törvény 65 /C. §-a szerint jár el. 

/3/ A támogató szolgáltatás körébe tartozó feladatokat a Kistérségi Támogató Szolgálat /Mándok, Pet?fi u. 23 / intézményfenntartó társulás útján látja el.  

11/E. §. 

Nappali ellátás 

/1/ Az önkormányzat Id?sek Klubját m?ködtet a szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes id?skorúak napközbeni gondozására. 

/2/ Az ellátás biztosítása során az önkormányzat a szociális törvény 65/F §-ában foglaltak szerint jár el.   

/3/ A nappali ellátás biztosítása az önkormányzat által fenntartott intézmény a Szociális Központ keretében történik.  

11/F. §. 

Ápolást, gondozást nyújtó intézmény 

/1/ Az önkormányzat id?sek otthonát m?ködtet, melynek feladata az önmaguk ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes személyek napi háromszori étkeztetésér?l, ruházattal való ellátásáról, mentális gondozásáról, egészségügyi ellátásáról, lakhatásáról történ? gondoskodás biztosítására. 

/2/ Az ellátás biztosítása során az önkormányzat a Szociális Törvény 67.,68. és 68/F §-ban foglaltak szerint jár el. 

/3/ Az ápolást gondozást nyújtó intézmény az önkormányzat által fenntartott Szociális Központ keretében m?ködik  

12. §.  

Szociálpolitikai kerekasztal 

/1/ Az önkormányzat 7 f?b?l álló szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, a szociálpolitikai gyermekvédelmi koncepciók, döntések véleményezésére. 

Tagjai:

- Szent Miklós szeretetotthon képvisel?je,

- ÁMK gyermekvédelmi felel?se,                       

- Gyermekkert Óvoda gyermekvédelmi felel?se,    

- Szociális és ifjúsági bizottság elnöke,                              

- Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke,      

- Polgármesteri Hivatal szociálpolitikai ügyintéz?je,

- Szociális Központ családgondozója. 

13. §. 

Hatáskör, jogorvoslat

 /1/ A 4. §. /3/ bek. szerinti ápolási díj, az átmeneti segély - kivéve a gyógyszertámogatás, a büntetés-végrehajtási intézetb?l szabadultak támogatása, és az elemi csapás okozta kár helyreállítására nyújtott támogatást, a lakásfenntartási támogatás iránti kérelmek - elbírálását a képvisel?-testület a Szociális és Ifjúsági Bizottságra ruházza át.  

/2/ A gyógyszertámogatás, a büntetés–végrehajtási intézetb?l szabadultak támogatása, az elemi kár helyreállítására adható támogatás, a temetési segély, a lakásfenntartási támogatás iránti kérelmek elbírálását a képvisel?-testület a polgármesterre ruházza át. 

/3/ A Szociális Bizottság és a polgármester I. fokon hozott döntése ellen a határozat kézhezvételét követ? 15 napon belül a képvisel?-testülethez lehet fellebbezni. 

/4/ A képvisel?-testület döntése ellen jogszabálysértésre hivatkozással a határozat kézhezvételét követ? 30 napon belül a bírósághoz lehet keresettel fordulni. 

/5/ A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételével kapcsolatos intézményvezet?i döntése ellen a kézbesítést követ? 8 napon belül a képvisel?-testülethez lehet fordulni.  

14. §. 

                                                    Záró rendelkezések

 /1/ A rendelet kihirdetése napján lép hatályba.  

/2/ Rendelkezéseit 2007. napjától indult eljárásoknál kell alkalmazni. Kihirdetésér?l a jegyz? gondoskodik.    

 

Mándok, 2008. december 17.  

Pekó László polgármester                                   Galambos Péterné jegyz?     

 
Hirdetés
Ma 2024. május 04., szombat, Mónika és Flórián napja van. Holnap Györgyi napja lesz.

Pályázatok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MÁNDOK Integrált Településfejlesztési Stratégia

Elkészült Mándok város Integrált Településfejlesztési Stratégiájának végleges verziója.

 

MÁNDOK Integrált Településfejlesztési Stratégia

Mándok ITS Megalapozó vizsgálat

 

KEOP Energetikai korszerűsítés Mándok


Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde

Mándoki Általános Iskola

Mándoki Petőfi Sándor Művelődési Ház és Könyvtár

Mándoki M?velödési Ház és a Közösségi Ház közös információs oldala
 
 

Mándok VSE

 

Mándoki Vendégház

 


 

 

 

elelmiszerbank_logo

 

 

 

"Mándokot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület támogatja"

 

 

KÖZBESZERZÉSEK

Magyar Államkincstár

Eladó Ingatlanok

Bejelentkez


 
 
honlap_kp_ovi2.jpg   
 amuvhazmagy.jpg