MÁNDOK VÁROS ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISEL?-TESTÜLETÉNEK
A szociális törvény végrehajtásával kapcsolatos helyi szabályokról szóló többszörösen módosított 5/1993./V. 24./ ÖKT. számú rendeletének módosítására
Mándok Város Önkormányzati Képvisel?-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben biztosított jogkörében eljárva a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló korábbi helyi szabályozást felülvizsgálva és aktualizálva az alábbi rendeletet alkotja:
1. §.
A rendelet célja
E rendelet célja, hogy az önkormányzat közigazgatási területén belül – a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló többször módosított 1993. évi III. tv-ben megállapított – az önkormányzat által pénzben és természetben biztosított – szociális ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, illetve azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit szabályozza.
2. §.
A rendelet hatálya
/1/ A rendelet területi hatálya Mándok város közigazgatási területére terjed ki.
/2/ A rendelet személyi hatálya kiterjed Mándok önkormányzat területén él? magyar állampolgárságú vagy állandó tartózkodásra jogosító személyi igazolvánnyal rendelkez? bevándorolt, illetve a letelepedési engedéllyel rendelkez? személyekre és a magyar hatóságok által menekültként elismert személyekre.
/3/ A rendelet hatálya a Szt. 7. §. /1/ bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a rendelet /2/ bekezdésben foglaltakon túlmen?en kiterjed az Európai Szociális Kartát meger?sít? országoknak a külföldiek beutazásáról, magyarországi tartózkodásáról és bevándorlásáról szóló 1993. évi LXXXVI. törvény rendelkezései szerint jogszer?en Magyarországon tartózkodó állampolgáraira is.
/4/ A rendelet hatálya a Szt. 32/ B. /1/ bekezdésében meghatározott id?skorúak járadéka és a 41. §. /1/ bekezdésében meghatározott ápolási díj tekintetében kiterjed az Európai Gazdasági Térség állampolgárára és – a szt-ben meghatározott feltételek mellett - a harmadik államból származó hozzátartozójára.
/5/ A rendelet hatálya kiterjed a szociális törvény 3. §. /3/ bekezdésében meghatározott személyekre.
3. §.
Eljárási rendelkezések
/1/ Az önkormányzati hatáskörbe tartozó szociális ellátásokra jogosultság elbírálásához a támogatást kérelmez? - amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik - az e rendelet melléklete szerinti kérelem nyomtatványt és jövedelem-nyilatkozatot köteles használni. A jövedelem-nyilatkozatban feltüntetett jövedelmekr?l a típusnak megfelel? igazolást /nyugdíjszelvény, munkáltatói igazolás, szerz?dés stb./ a nyilatkozathoz csatolni kell.
/2/ Amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik, a jövedelemszámításnál irányadó id?szak a havonta rendszeresen mérhet? jövedelmeknél a kérelem benyújtását megel?z? 1 hónap, egyéb jövedelmeknél 1 év.
/3/ A kérelmet a Polgármesteri Hivatalban, illetve a személyes gondoskodást nyújtó ellátások esetében a Szociális Központ Vezet?jének /a továbbiakban: intézményvezet?/ kell benyújtani.
/4/ A pénzbeli ellátás kifizetése történhet a pénztárból történ? felvétellel, illetve a jogosult nyilatkozata alapján folyószámlára történ? átutalással.
/5/ Az önkormányzat a hatáskörébe tartozó pénzbeli ellátások megállapításánál, folyósításánál és ellen?rzésénél a szociális törvény és végrehajtási rendeleteiben foglalt szabályok szerint jár el.
4. §.
Pénzbeli és természetbeni ellátások
Ápolási díj
/1/ Ápolási díj - az egyéb feltételek fennállása mellett - csak az ápolást ellátó mándoki lakos részére állapítható meg.
/2/ A szociális törvény 41-43. /A/ §-it az önkormányzat változtatás nélkül alkalmazza.
/3/ A szt. 43/B. §. /1/ bekezdése szerint - 18 életévét betöltött tartósan beteg személy gondozását végz? hozzátartozó részére az önkormányzat ápolási díjat akkor állapít meg a törvényi feltételek meglétén túl, ha:
- a családban az 1 f?re jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át,
- nincs más hozzátartozó, aki az ápolást elláthatná,
- az ápolt és az ápoló nem kötöttek eltartási, életjáradéki vagy öröklési szerz?dést,
- az ápolás házi szociális gondozás keretében nem biztosítható.
/4/ Az ápolási díj a kérelem benyújtásának napjától kerül megállapításra, összege az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 80 %-a.
/5 / Az ápolást végz? személy ápolási díjra való jogosultságát a szociális törvény alapján meg kell szüntetni akkor, ha az ápolást végz? személy a kötelezettségét nem teljesíti.
/6/ Akkor nem teljesíti az ápolást végz? személy az ápolási kötelezettségét, ha több egymást követ? napon nem gondoskodik:
- az ápolt személy alapvet? gondozási, ápolási igényeinek kielégítésér?l, különösen megfelel? – legalább napi egyszeri meleg – étel biztosításáról, gyógyszereihez való hozzájutásáról- egyéb alap ápolási feladatok ellátásáról
- az ellátott és lakókörnyezete megfelel? higiénés körülmények biztosításáról
- esetleges veszélyhelyzetek kialakulásának megel?zésér?l.
/7/ Az ápolást végz? személy ápolási kötelezettségének teljesítését a Szociális Központ házi szociális gondozást végz? dolgozói félévente ellen?rzik, és az ellen?rzés tapasztalatairól az intézmény tájékoztatja a hivatalt.
/8/ Az ápolási díj havi összege a más rendszeres pénzellátásban részesül? jogosult esetén a /4/ bekezdés szerint összegnek és a jogosult részére folyósított ellátás havi összegének a különbözete.
5. §.
Átmeneti segély
/1/ Az átmeneti segély természetben és pénzben állapítható meg:
a./ alkalmi jelleggel megállapítható:
- gyógyszertámogatásként, illetve az egészségbiztosítás által nem vagy csak részben támogatott egészségügyi szolgáltatás díjaként egyedi mérlegelés alapján, amennyiben azok költsége legalább 2.000 Ft. A segély fels? határa éves szinten nem haladhatja meg a méltányosság címén kiadott közgyógyellátási igazolványért térítend? összeg másfélszeresét.
- élelmiszer és ruházat pótlására, évi 10.000 Ft-ig,
- gyermekintézményekben fizetend? élelmezési térítési díj átvállalásaként összeghatártól függetlenül,
- büntetés-végrehajtási intézetb?l szabadultnak, szabadulásakor 5,000 Ft-ig,
- elemi csapás esetén az okozott kár helyreállítására évi 20,000 Ft-ig,
- elemi csapás által okozott olyan mérték? kár esetén, amikor a lakhatás elemi feltételeit kell helyreállítani,
- összeghatárra tekintet nélkül adható támogatás pénzben /vissza nem térítend? támogatás, albérleti hozzájárulás címén/ vagy természetben /épít?anyag vásárlás, üres lakás megvásárlása és önkormányzati bérlakásként történ? biztosítása, stb./,
- nem adható támogatás
- ha a kérelmez?nek vagy együtt költöz? családtagjainak az érintett ingatlanon túl lakástulajdona van
- támogatás csak azon károk helyreállításához állapítható meg, melyek megtérítésére a biztosítók nem kötelesek
b./ havi rendszerességgel:
- jövedelemkiegészít? támogatásként a mindenkori nyugdíjminimum 40 %-ában.
/2/ Egy naptári éven belül egy személy /család/ legfeljebb évi egy alkalommal kaphat átmeneti segélyt, amennyiben az önkormányzattól rendszeres ellátásban - ápolási díj, rendszeres szociális segély, id?skorúak járadéka, méltányossági közgyógyellátás – részesül.
Lakásfenntartási támogatás
6/A §. Lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás. A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújt:
a./ A szociális törvény 38. §. /2/ - /4/, /6/ - /8/ bekezdéseiben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak /a továbbiakban normatív lakásfenntartási támogatás/,
b./ önálló ellátásként e rendelet 6/B. §-ában meghatározott feltételek szerinti jogosultnak /a továbbiakban: helyi lakásfenntartási támogatás/.
6/B. §. /1/ Helyi lakásfenntartási támogatásra az a személy jogosult, akinek a háztartásában az 1 f?re számított havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 201 %-át és a lakásfenntartás elismert havi költsége a háztartás havi összjövedelmének 30 %-át eléri.
/2/ A lakásfenntartás elismert havi költsége az e rendeletben elismert lakásnagyság és az egy m2-re jutó elismert havi költség szorzata.
/3/ Az egy négyzetméterre elismert havi költségösszeg megegyezik a normatív lakásfenntartási támogatásnál meghatározott egy négyzetméterre jutó havi költséggel.
/4/ A helyi lakásfenntartási támogatás esetében elismert lakásnagyság:
a./ ha a háztartásban egy személy lakik: 35 m2,
b./ ha a háztartásban két személy lakik: 45 m2,
c./ ha a háztartásban három személy lakik: 55 m2,
d./ ha a háztartásban négy személy lakik: 65 m2,
e./ ha négynél több személy lakik, minden további személy után 5 - 5 m2, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága. A lakásnagyságot a kérelmez? építési, használatbavételi engedéllyel, engedélyezési tervvel, illetve bármilyen okirattal igazolhatja, amelyb?l egyértelm?en megállapítható a lakásnagyság. Amennyiben egyik igazolás sem áll rendelkezésre, úgy a kérelmez? anyagi, büntet?jogi nyilatkozattal is igazolhatja a lakásnagyságot.
/5/ A helyi lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege 2.500 Ft, melynek megállapítása 6 hónapra történik.
/6/ A helyi lakásfenntartási támogatás iránti kérelmet folyamatosan lehet benyújtani a Polgármesteri Hivatalban az erre rendszeresített nyomtatványon.
/7/ A kérelmez?nek nyilatkoznia kell a lakás nagyságáról, a háztartásban együtt él?k számáról.
Csatolni kell annak a közüzemi szolgáltatónak a számláját, amelyikhez a támogatás átutalását kéri.
/8/ A normatív és a helyi lakásfenntartási támogatás megállapítható természetben és pénzben is. A természetben megállapított támogatást minden hó 10. napjáig szolgáltató részére kell átutalni.
7. §.
Temetési segély
/1/ Temetési segélyben részesíthet? az a kérelmez?, - a jövedelmi és vagyoni helyzetére tekintet nélkül - aki a meghalt személy eltemettetésér?l gondoskodik.
/2/ A segély összege 10.000 Ft
8. §.
Köztemetés
/1/ A szociális törvény 48. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.
/2/ Az önkormányzat az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítése alól nem mentesíti.
9. §.
Közgyógyellátás
/1/ Közgyógyellátásra való jogosultságot állapíthat meg 2006. július 1. napjától a jegyz?, azon rászoruló személynek, akinek családjában az 1 f?re es? jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedül él? esetén a 250 %-át, és a havi rendszeres gyógyító ellátás költségeinek mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át eléri.
/2/ Egy családban csak egy f? rendelkezhet méltányossági alapon kiadott közgyógyellátási igazolvánnyal.
10. §.
Rendszeres szociális segély
/1/ A rendszeres szociális segély iránti kérelmek elbírálásánál a szociális törvény 37/A – 37/G. §-ai szerint kell eljárni.
/2/ Az aktív korú nem foglalkoztatott személy a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként együttm?ködésre köteles, melynek keretében
a./ az együttm?ködésre kijelölt szervnél nyilvántartásba veteti magát, és
b./ a beilleszkedést segít? programról írásban megállapodik,
c./ teljesíti a beilleszkedést segít? programban foglaltakat.
/3/ Az önkormányzat az együttm?ködés intézményi feltételeir?l a Szociális Központ útján gondoskodik.
/4/ A beilleszkedést segít? program a rendszeres szociális segélyben részesül? személy szociális helyzetéhez és mentális állapotához igazodva a kötelez?kre terjedhet ki:
a./ együttm?ködésre kijelölt szervvel való kapcsolattartásra,
b./ a nem foglalkoztatott személy számára el?írt egyéni képességeket fejleszt? vagy az életmódot formáló foglalkozáson, tanácsadáson, illetve a munkavégzésre történ? felkészülési programban való részvételre,
c./ a felajánlott és az iskolai végzettségének megfelel? oktatásban, képzésben történ? részvételre, különösen az általános iskolai végzettség és az els? szakképesítés megszerzése,
d./ a felajánlott és számára megfelel? munkalehet?ség elfogadására,
e./ a munkaügyi központnál álláskeres?ként történ? nyilvántartásba vételre és az elhelyezkedés érdekében a munkaügyi központtal való együttm?ködésre. Az együttm?ködés eljárási szabályai
/5/ Az önkormányzat hivatala a kérelmez?t tájékoztatja:- a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeir?l, és- az együttm?ködésre kijelölt szerv megnevezésér?l.
/6/ A rendszeres szociális segély megállapításáról szóló határozatot a hivatal megküldi a Szociális Központnak.
/7/ A nem foglalkoztatott személy a határozat joger?re emelkedését követ? 15 napon belül köteles a Szociális Központnál megjelenni és nyilvántartásba vetetni magát.
/8/ Ha a segélyezett nem tesz eleget a /7/ bekezdésben meghatározott kötelezettségének a Szociális Központ 10 munkanapon belül írásban felszólítja a segélyezettet a nyilvántartásba vételi kötelezettség teljesítésére. Ha a felszólítás kézhezvételét?l számított 10 napon belül sem tesz eleget e kötelezettségének, úgy a Gondozási Központ – minden hó 25. napjáig – írásban tájékoztatja e tényr?l a hivatalt.
/9/ A Szociális Központ a nyilvántartásba vételkor tájékoztatja a segélyezettet az együttm?ködési kötelezettség feltételeként el?írt beilleszkedési program elkészítésének menetér?l, típusairól és az együttm?ködés eljárási szabályiról.
/10/ A Gondozási Központ a segélyezett nyilvántartásba vételét?l számított 60 napon belül a nem foglalkoztatott személy bevonásával, valamint a munkaügyi központ közrem?ködésével kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó beilleszkedést el?segít? programot, és arról a segélyben részesül? személlyel írásban megállapodást köt. Folyamatosan kapcsolatot tart a nem foglalkoztatott személlyel és háromhavonta személyes találkozás útján figyelemmel kíséri a beilleszkedést el?segít? programban foglaltak betartását.
/11/ A beilleszkedést segít? programok típusai:
a./ kapcsolattartás a Gondozási Központtal,
b./ a segélyezett és családja önfenntartó képességének szinten tartása és fejlesztése érdekében egyéni képességeket fejleszt?, életmódot formáló foglalkozáson, tanácsadáson való részvétel,
c./ problémák kezelésére, feltárására megoldást bemutató el?adások szervezése,
d./ csoportfoglalkozások a személyiség negatív tendenciáinak megállapítására és az egyén munkaer?-piaci helyzetének javítására,
e./ munkavégzésre /közhasznú, közmunka, közcélú munka stb./ történ? felkészülési programban való részvétel
f./ munkalehet?ség felajánlása, állásinformációs források felkutatása, munkáltatókkal kapcsolat felvétel, közvetít?i feladatok ellátása a munkaügyi központ és a segélyezettek között,
g./ képzéssel, átképzéssel, továbbtanulással kapcsolatos tanácsadás,
h./ információs szolgáltatás: pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekvédelmi ellátásokról, családtámogatási ellátásokról,
i./ jogi, munkaügyi, pszichológiai, pedagógiai, egészségügyi tanácsadások megszervezése.
/12/ A beilleszkedést segít? programról kötött megállapodásnak tartalmaznia kell:
- a program tartalmát,
- a programban meghatározott tevékenységek, magatartások teljesítésének leírását, úgy hogy abból egyértelm? legyen, hogy a kötelezettség teljesítése mikor valósul meg
- azokat az eseteket, körülményeket, melyek miatt a megállapodás nem teljesítése az együttm?ködési kötelezettség megszegését jelenti.
/13/ A Szociális Központ köteles írásban jelezni a hivatalnak amennyiben a segélyezett a beilleszkedést segít? programról kötött megállapodásban meghatározottakat nem teljesíti
/14/ Az együttm?ködési kötelezettség megszegésének min?sül, ha:
- a segélyezett nem jelenik meg határid?re a Szociális Központnál és nem veteti magát nyilvántartásba,
- súlyos megszegésnek min?sül, ha: nem teljesíti a beilleszkedési programban foglaltakat, ill. a Munkaügyi Központtal nem teljesíti együttm?ködési kötelezettségét.
/15/ Az együttm?ködési kötelezettség megszegése esetén a jogosult részére 3 hónapig 25 %-al csökkentett összegben kell folyósítani az ellátást. Amennyiben ez id? alatt az együttm?ködési kötelezettségét teljesíti, tovább kell folyósítani részére a teljes összeg? ellátást.Ha nem teljesíti, illetve az együttm?ködési kötelezettségét súlyosan megszegi, akkor a részére megállapított ellátást meg kell szüntetni.
/16/ A rendszeres szociális segély természetbeni szociális ellátásként is nyújtható, amennyiben családban védelembe vett gyermek él, gyermekenként a segély 15 %-a, összesen a segély 50 %-a.
/17/ A rendszeres szociális segély természetbeni ellátásként történ? nyújtására a Szociális Központ javaslata alapján kerülhet sor, valamint az intézmény bonyolítja le a természetbeni ellátással kapcsolatos teend?ket.
/18/ Természetbeni ellátásként a rendszeres szociális segély els?sorban intézményi térítési díj kifizetésére, tanszer, ruhanem? vásárlására fordítható.
11. §.
Id?skorúak járadéka
/1/ Az id?skorúak járadékának megállapításánál a szociális törvény 32/B és 32/C §-aiban foglaltak szerint kell eljárni.
11/A. §.
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
Az önkormányzat a szociális törvény 86 §-ban foglaltak alapján az alábbi személyes gondoskodást nyújtó alap és szakosított ellátási formákat biztosítja:
a./ alapellátás:
- szociális étkeztetés,
- házi segítségnyújtás,
- jelz?rendszeres házi segítségnyújtás,
- nappali ellátás,
- támogató szolgálat,
- családsegítés,
b./ szakosított ellátás:
- ápolást, gondozást nyújtó intézmény.
Az ellátások igénybevétele önkéntes. A kérelmekr?l az intézményvezet? dönt. Az ellátásokért – a családsegítést kivéve – térítési díjat kell fizetni, melyre vonatkozóan az önkormányzat külön rendeletet alkotott.
Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezet? és az igényl?s illetve törvényes képvisel?je megállapodást köt a törvényben meghatározott tartalommal
Szociális étkeztetés
/1/ Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetésér?l kell gondoskodni, akik azt önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.
/2/ A szociális étkeztetést els?sorban azon kérelmez?k részére kell biztosítani, aki:
- 65 életévüket betöltötték,
- egészségügyi állapotuk,
- fogyatékosságuk,
- pszichiátriai illetve szenvedélybetegségük,
- lakáshelyzetük,
- egyedülállóságuk,
- nem foglalkoztatottságuk,
- hajléktalanságuk indokolja.
/3/ Az önkormányzat az ellátást a Szociális Központ útján biztosítja.
11/B. §.
Házi segítségnyújtás
Jelz?rendszeres házi segítségnyújtás
/1/ Házi segítség nyújtás keretében kell gondoskodni azokról az id?skorú személyekr?l, akik otthonukban önmaguk ellátására saját er?b?l nem képesek és róluk nem gondoskodnak.
/2/ A házi segítségnyújtás kiegészít? szolgáltatása a jelz?rendszeres házi segítségnyújtás, mely a saját otthonukban él?, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelel? használatára képes id?skorú fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerül? krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.
/3/ Az önkormányzat a házi segítségnyújtás körébe tartozó feladatokat intézményfenntartó társulás keretében a Kistérségi Szociális és Gyermekjóléti Társulás /Mándok, Pet?fi u. 23./ útján látja el.
/4/ A jelz?rendszeres házi segítség nyújtás feladatait a Kistérségi Szociális Szolgálat /Kisvárda, Szent L. u. 54./ intézményi társulás útján látja el.
11/C. §.
Családsegítés
/1/ Az önkormányzat a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítséget igényl? személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezet? okok megel?zésére, krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség meg?rzése céljából nyújt családsegít? szolgáltatást.
/2/ A családsegítés körébe tartozó feladatait a Kistérségi Szociális és Gyermekjóléti Tárulás /Mándok, Pet?fi u. 23./ útján látja el.
/3/ A családsegítés szolgáltatás térítésmentes. Az ellátás igénybevétele során nem kell megállapodást kötni az ellátást igénybe vev?vel.
11/D. §.
Támogató szolgáltatás
/1/ Az önkormányzat támogató szolgáltatást m?ködtet a fogyatékos személyek lakókörnyezetben történ? ellátása, - els?sorban a lakáson kívüli közszolgáltatások elérésének segítése, valamint életvitelük önállóságának meg?rzése mellett a lakáson belüli speciális segítségnyújtás biztosításával.
/2/ Az ellátás megállapítás során az önkormányzat a szociális törvény 65 /C. §-a szerint jár el.
/3/ A támogató szolgáltatás körébe tartozó feladatokat a Kistérségi Támogató Szolgálat /Mándok, Pet?fi u. 23 / intézményfenntartó társulás útján látja el.
11/E. §.
Nappali ellátás
/1/ Az önkormányzat Id?sek Klubját m?ködtet a szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes id?skorúak napközbeni gondozására.
/2/ Az ellátás biztosítása során az önkormányzat a szociális törvény 65/F §-ában foglaltak szerint jár el.
/3/ A nappali ellátás biztosítása az önkormányzat által fenntartott intézmény a Szociális Központ keretében történik.
11/F. §.
Ápolást, gondozást nyújtó intézmény
/1/ Az önkormányzat id?sek otthonát m?ködtet, melynek feladata az önmaguk ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes személyek napi háromszori étkeztetésér?l, ruházattal való ellátásáról, mentális gondozásáról, egészségügyi ellátásáról, lakhatásáról történ? gondoskodás biztosítására.
/2/ Az ellátás biztosítása során az önkormányzat a Szociális Törvény 67.,68. és 68/F §-ban foglaltak szerint jár el.
/3/ Az ápolást gondozást nyújtó intézmény az önkormányzat által fenntartott Szociális Központ keretében m?ködik
12. §.
Szociálpolitikai kerekasztal
/1/ Az önkormányzat 7 f?b?l álló szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, a szociálpolitikai gyermekvédelmi koncepciók, döntések véleményezésére.
Tagjai:
- Szent Miklós szeretetotthon képvisel?je,
- ÁMK gyermekvédelmi felel?se,
- Gyermekkert Óvoda gyermekvédelmi felel?se,
- Szociális és ifjúsági bizottság elnöke,
- Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke,
- Polgármesteri Hivatal szociálpolitikai ügyintéz?je,
- Szociális Központ családgondozója.
13. §.
Hatáskör, jogorvoslat
/1/ A 4. §. /3/ bek. szerinti ápolási díj, az átmeneti segély - kivéve a gyógyszertámogatás, a büntetés-végrehajtási intézetb?l szabadultak támogatása, és az elemi csapás okozta kár helyreállítására nyújtott támogatást, a lakásfenntartási támogatás iránti kérelmek - elbírálását a képvisel?-testület a Szociális és Ifjúsági Bizottságra ruházza át.
/2/ A gyógyszertámogatás, a büntetés–végrehajtási intézetb?l szabadultak támogatása, az elemi kár helyreállítására adható támogatás, a temetési segély, a lakásfenntartási támogatás iránti kérelmek elbírálását a képvisel?-testület a polgármesterre ruházza át.
/3/ A Szociális Bizottság és a polgármester I. fokon hozott döntése ellen a határozat kézhezvételét követ? 15 napon belül a képvisel?-testülethez lehet fellebbezni.
/4/ A képvisel?-testület döntése ellen jogszabálysértésre hivatkozással a határozat kézhezvételét követ? 30 napon belül a bírósághoz lehet keresettel fordulni.
/5/ A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételével kapcsolatos intézményvezet?i döntése ellen a kézbesítést követ? 8 napon belül a képvisel?-testülethez lehet fordulni.
14. §.
Záró rendelkezések
/1/ A rendelet kihirdetése napján lép hatályba.
/2/ Rendelkezéseit 2007. napjától indult eljárásoknál kell alkalmazni. Kihirdetésér?l a jegyz? gondoskodik.
Mándok, 2008. december 17.
Pekó László polgármester Galambos Péterné jegyz?
< Előző | Következő > |
---|